Sanah Helwah Adikku...

bismillah...


segala sembah sujud ku hanya pada pemilik nyawa setiap hambaNya..


lihat tajuk pun mesti semua dah tahu apa entry kali ni..(senyum dengan gembiranya)


alhamdulillah..


hari ni genap 16 tahun usia adikku satu-satunya..


walaupun 16..tapi lagak gaya macam budak sekolah rendah..


tapi disebabkan dia adikku satu-satunya..


nak tak nak kena lah sayang dia and layan dia macam adik..


dah nama pun adik..


dia minta aku belikan something untuknya sempena aku pulang bercuti tak lama lagi..


tapi tak tahu nak beli apa..kalau ada yang ada idea tolong tinggalkan komen ye..jazakumullah..


petang tadi aku telefon ke malaysia..


nak wish happy birthday kat dia..


1 thing yang dia minta yang sangat aku terkesan adalah...


dia minta aku ajarkannya add math bila aku balik cuti nanti!!


oh adik..sedarkah kau kakakmu ni medic student..


dah tak main kalkulator dah..


tapi tak kesah lah...


dia minta dariku maknanya dia yakin dengan aku..(walaupun aku rasa cam dah lupa langsung pasal add math tu)


but at least aku kena buat yang terbaik untuknya memandangkan next year beliau akan duduki SPM..


insyaallah..


and 1 thing i like the most bout me and her is our relationship..


ya..she got 2 other elder sisters..


but i think i'm the person who she depends most..i think so..err...


may be because of our gap of age..


dan walaupun dia ni macam keras kepala sikit..(bukan sikit sebenarnya)


tapi hati dia sangat-sangat lembut..


mudah disentuh sebenarnya..


seperti kebanyakan insan lain...


aku juga inginkan ahli keluargaku riang gembira berada bersamaku di atas jalan DnT ini..


agar kami semua dapat berpimpinan tangan menuju syurgaNya nanti insyaallah..


namun mungkin masanya masih belum sampai..


moga hidayah Allah meresap masuk dalam hati-hati mereka yang aku sayang dan cintai...amin...


berbalik kepada cerita tadi...


aku cuba secara tidak langsung menyuntik jaruman tarbiyah dalam jiwanya..


tidak lah tersangat susah...


kerna dia budak sekolah agama..alhamdulillah...sedikit sebanyak diexpose kan dengan tarbiyah..


namun tidak juga terlalu mudah...


memandangkan minatnya yang sedikit sebanyak menjadi penghalang..


namun tidak ingin menyalahkan sesiapa..


mungkin aku sendiri yang sangat kurang usaha dan effort dalam menjalankan shahadatul haq ku..


i've to be more creative!insyaallah..


buat adik...


sanah helwah dik...


moga dirimu sentiasa dalam rahmat dan kasih sayangNya..


memang most of the time kakakmu ini seperti tidak mengambil peduli tentang perihalmu..


namun ketahuilah..


jauh disudut hatiku..


aku mencintaimu sepenuh hati..


aku ingin berpegangan bersamamu melangkah menyusuri jalan-jalan di mana mengalirnya sungai-sungai di bawahnya..


maafkan kekandamu ini andai pernah mengguris hatimu selama kita bergelar saudara..


marahku..teguranku..


tidak bermaksud melukakan mu..


aku cuma inginkan yang terbaik buatmu..


andai kita tidak sempat bersua muka...


aku mohon agar dikau sentiasa mendoakanku..


moga ukhuwah antara kita tidak sekadar saudara kandung yang terjalin kerna kita berkongsi ummi dan abuya..


yang aku mahukan adalah ikatan antara kita adalah semata-mata berasaskan fillah..


kerna tiada yang kekal melainkan semuanya berpaksikan Allah..


moga Allah merestui persaudaraan kita..insyaallah...




kekandamu,
fatin iezzaty




2 Oktober 2011, 7:55mlm, BM



No comments:

Post a Comment