Nikmah of Feeling..

bismillah...

segala puji-pujian ku lontarkan sepenuhnya buat Tuhan yang maha mengetahui segala isi hati..

alhamdulillah..
alhamdulillah..
alhamdulillah..

persoalanku pagi tadi dijawab dengan lembut olehNya..
hamasahku yang menghilang pagi tadi digilap mesra olehNya..
keputus asaan ku pagi tadi ditegur dengan penuh kasih sayang olehNya..

aku rasa bahagia!!
aku rasa gembira!!
aku rasa seronok!!
aku rasa sukeeee~~~~~

ya ternyata memang benar..
Dia sentiasa mendengar keluhan hati hamba-hambaNYA..
buat yang membaca entry bismillah.........
berkat doa dari kalian walau di manapun kalian berada..
alhamdulillah segalanya lancar dan sempurna..
aku sungguh gembira sepanjang hari ini..
jazakumullah atas doanya..

namun tidaklah kebahagiaan itu datang dengan penuh keajaiban..
seharusnya dalam setiap tindakan kita..
andai kita rasa lemah dan tersasar..
kembalilah ke jalan yang benar..
jalan berlandaskan Al-Quran dan as-sunnah..

sebelum bergerak ke kelas pagi tadi..
aku mengambil keputusan untuk membuka helaian surat cinta dari kekasih agungku..
secara rambang saja..
namun terpana aku pada satu ayat ini..

"Dan berjihadlah kamu pada jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya. Dia telah memilih kamu dan Dia sekali-kali tidak menjadikan untuk kamu dalam agama suatu kesempitan....."
(al hajj 22:78)

allahuakbar!
satu feeling yang tidak dapat aku ungkapkan dengan kata-kata..
apatah lagi ingin mencoretkannya..jauh sekali..
tidak tergambar betapa gembiranya hati ini..
bilamana dibelai saat sangat membutuhkan..

aku rasa sangat bahagia..
begitu bahagia sekali..
terima kasih ya Allah kerna sudi menyapaku...

peringatan buat semua dan diri ini terutamanya..

"tika mana Allah yang kita cari..
saat itu..
selesailah segala urusan kita.."

insyaallah...
wallahua'lam..

terima kasih ya Allah..

3 Oktober 2011, 6:35ptg, BM

No comments:

Post a Comment