Pertemuan kita.

Pertemuan ini
Tiada kebetulan dalam sebuah pertemuan
Sepahit apa pun ia
Semanis apa pun ia
Takkan datang kalau bukan untuk ngajari kita
Tentang dia
Tentang kita
Tentang dunia
Tentang semuanya
Ia hadir pada saat yang tepat, ketikanya yang tepat
Menurut perhitungan Tuhan

Dan pertemuan ini
Tidak menjanjikan segalanya indah
Pasti penuh duri
Pasti akan ada yang terluka
Pasti akan ada derita
Namun tiada yang lebih menyakitkan dari terpuruk sendiri tanpa teman

Dan dari sebuah pertemuan
Aku belajar
Banyak tentang diri aku
Siapa aku
Untuk apa aku di sini
Kemana aku akan kembali
Kerna pertemuan takkan pernah ada yang sia-sia padanya
Dan sebuah pertemuan
Jika didasari dengan iman
Akan membuahkan bibit-bibit terindah dalam kehidupan
Yang akhirnya menjadi bekal

Untuk menembusi pintu-pintu syurga yang abadi.

"To make something special you just have to believe it’s special."


Dan aku merasakan setiap pertemuan kita adalah istimewa .
di mata aku.
di hati aku.
dan moga di mata Tuhan juga.


wallahua'lam.

11:27pm, 13 February 2017, Tanah Air.

No comments:

Post a Comment