Sumpah Saya Masih Tak Mampu!

bismillah...


segala sembah sujud hanya pada Allah yang maha kuasa memiliki seluruh alam buana maha luas ini..


ya Allah...
sungguh..
aku masih belum mampu untuk memikulnya...
sungguh..
aku masih belum punya kesediaan untuk itu...
sungguh..
aku masih tidak kuat untuk menempuhnya...
kerna sesungguhnya aku memang lemah..
sangat lemah diuji dengan itu..
Allah...


sila jangan salah faham.
ketidaksediaan saya bukanlah berkaitan jalan yang sumpah panjang ini..
tapi kesediaan untuk BM..
kalau ada yang perasan di setiap akhir entry saya akan serta kan..
--tarikh,masa, dan BM
kalau ada yang tahu sila rahsiakan ok?
tapi BM yang saya nak kaitkan di sini langsung tiada kaitan antara yang hidup dan yang mati dengan BM..


kepada sesiapa yang pernah dengar 'Ini Sumpah Kool' pasti sangat familiar dengan BM....
mungkin ada yang bila dengar 2 perkataan nie akan mula datang satu symptom dimana tiada mana-mana area kat cerebral cortex yang mampu untuk mentafsir kenapa wujudnya symptom yang serba aneh itu..
symptom: senyum sorang-sorang sampai ketelinga
diagnose: undefined!
haha..
ok..sila abaikan..


membina Baitul Muslim itu tidak seperti makan kacang peas..
membina Baitul Muslim itu tidak semudah petik jari tak berbunyi..
mana mungkin akan teguh sesuatu binaan itu andai asasnya tidak kukuh..
begitu juga dengan binaan Baitul Muslim ini..
andai individu-individunya belum cukup soleh dan belum mampu musleh..
astaghfirullah...
teringat semalam ada baca belog APG..
hmm...baru perasan pasal blogger-blogger dalam kalangan teenagers sekarang..
juga baru notice keadaan adik-adik bulatan gumbira yang turut sama mengikut arus itu walaupun mereka nie tak lah minat sangat membaca belog-belog..
fenomena alam saya rasa..........(obviously.....itukan fitrah manusia)
tidaklah salah untuk menuturkan atau membicara soal itu...
namun apa benar kita sudah bersedia?
GULRP!
**p/s:buat adik2 bulatan gumbira..sila jangan bangkitkan lagi topik ini kerna akak naqibah kalian belum bersedia.ok?


tidak ingin mengulas panjang kerna saya sememangnya tidak bersedia untuk itu..
naluri dan perasaan itu memang sedia ada...
kurniaan Allah pada hambaNYA..
namun kena disalurkan pada orang yang berkenaan..bukan sebarangan orang..
dan pada waktu yang sesuai..bukan bila-bila masa dan di mana sahaja..
it's a paradoxical topic..
sekali bincang memang takkan habis..
pastu terus nak try buat practical..
bahaya nie..
ia tidak sekadar kahwin dan hidup happily ever after lepas itu..
TAK!
tanggungjawab yang dipikul akan makin bertambah..
hati yang nak dididik akan semakin bercambah..
perkara yang nak difikir akan semakin memeningkan..
susah kan??


hmm...berada di sekeliling orang dan individu yang sememangnya sedang melalui fasa-fasa itu memang sangat menguji iman kita..
sangat terasa la..
bukan terasa sebab jeles or what..
tapi terasa kuatnya aura C**** itu..
mudah-mudahan terus diberi kekuatan oleh Allah untuk menolak bisikan-bisikan syaitan yang sering bertandang-tanpa-diundang ini..
kerna sesungguhnya diri ini belum bersedia..
andai saat itu sampai..
insyaallah akan berjaya mengharunginya dengan sukses..
tapi sekarang.......
SUMPAH SAYA TAK MAMPU!




wallahua'lam..


6 APRIL 2012, 8:45 pm, BM

No comments:

Post a Comment