kerna syurga itu sedang menanti..

bismillah...


alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..


segala sembah sujud hanya pada TUHAN MAHA PENGASIH MAHA PENYAYANG..


usrah yang sangat menyentuh hati..
bukan tersentuh kerana pengisian yang sememangnya mendidik jiwa..
bukan jua tersentuh kerana ayat-ayat cinta yang semestinya mampu mengusik hati..
dan bukan juga tersentuh dek sentuhan lembut murabbi dan usrahmates yang sudah tentu sentiasa mengalunkan ombak rindu dan kasih sayang sesama kami..
tapi tersentuh dek kelemahan diri yang sememangnya sangat lemah dalam keretapi DnT ini..
terasa diri sangat marhaen dalam gerak kerja tarbiyah ini..
untuk seketika kurasakan tidak mampu lagi..
namun kasih sayang Allah itu mengatasi..
semestinya aku tidak ingin ketinggalan dalam perjalanan yang dijanjikan penuh mehnah dan tribulasi ini kerna aku tahu dan aku yakin pengakhirannya bukan lagi kesedihan dan kepayahan..
bukan juga kesusahan dan keperitan..
tidak pula kesakitan dan kesengsaraan..
tapi pengakhirannya indah..
pengakhirannya manis..
pengakhirannya dijanjikan Allah dengan syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai yang sudah pasti tidak mampu dibayangkan oleh sesiapapun..
dan yang lebih penting..
pengakhirannya nanti akan ku temui mardhatillah dari Ilahi..
kerna itu aku meneruskan langkah ini..
kerna itu aku menggagahkan kaki..
kerna itu aku menyusahkan diri..
kerna aku yakin syurga itu sedang menanti...






wallahua'lam..
8 Mac 2012, 1235pg, BM

No comments:

Post a Comment