tatkala tinta mencoret kata..

bismillah..


segala sembah sujud hanya pada Allah tuhan maha pengampun maha penyayang..


astaghfirullah..astaghfirullah..astaghfirullah..


moga istighfar yang tidak seberapa ini mendapat tempat di sisiNYA..


astaghfirullah....


Allah..
Allah..
Allah..
berat terasa ujian ini..
berat lagi ujian yang dipikul insan terdahulu..
lemah sungguh diri ini..


aku menghitung..
dan terus menghitung hari..
masa yang berlalu terasa semakin pantas..
makin membuatkan hati ini gelisah..
makin bertambah gelisah..
risau akan keadaan diri..
risau akan kedudukan hati..
risau akan iman yang berbaki..


astaghfirullah..astaghfirullah..astaghfirullah...


kekuatan demi kekuatan diraih..
malu aku pada insan..
malu lagi aku pada TUHAN..
nikmatNYA kutagih..
namun..
tugas dariNYA ku sisih..


astaghfirullah..astaghfirullah...astaghfirullah..


tiada niat kuberbuat demikian ya Rabb..
sungguh...
aku malu padaMU..
malah bertambah malu..
memikirkan tiada yang kuperbuat demi agamaMU..
sungguh..
aku MALU ya Rabb!


tapi..
aku masih ingat janji-janjiku pada TUHANku..
aku ingin menyambung rantai perjuangan nabi tercinta..
aku ingin menjadi mata-mata rantai itu..
aku tak ingin lagi ketinggalan dalam pergerakan keretapi dakwah..
banyak lagi janjiku yang belum kukotakan..
dengan izin TUHANku..
aku harap aku akan terus diberi kesempatan untuk menunaikan kewajipanku..
selagi hayat dikandung badan..
selagi kudrat dikurniakan TUHAN..
selagi itu...
aku ingin menggunakan segala yang kupunya demi din tercinta..
tidak ingin ku berandai..
takut menyesali taqdirNYA..
tidak ingin ku berkalau..
takut terlanjur mengkufuri nikmatNYA..


astaghfirullah..astaghfirullah..astaghfirullah..

"perkara yang telah berlalu itu adalah yang terbaik yang ingin Allah berikan pada kita"
acapkali omongan itu meniti di bibir..
bila mana musibah menerjah teman-teman..
namun sukar sekali kata-kata itu untuk menjadi bekal menemani perjalanan hidup ini..


tapi itulah jalannya..
itulah ubatnya..
itulah penawarnya..
tatkala menusuk duri keperitan dan kesakitan..

ALLAH..ALLAH..ALLAH..


faiezzzariyat

14 December 2011, 2337, BM

No comments:

Post a Comment