Tawa Duka Sang Hati...

ramadhan yang tiba..
sedar tak sedar sudah pun ingin berlalu pergi..
teringat saat ia mula datang..
berkembang bunga hati ini..
gembira menyambut kedatangan tetamu istimewa..


masa bertukar ganti..
hari berganti hari..
sudah hampir sebulan ia hadir dalam hidup ini..
dan sebagai mengikut sunnahNYA..
ia datang dan pergi..
perginya mungkin akan kembali..
tapi tiada siapa berani menjamin..


sedih..pilu..
menyelubungi hati..
kerna mungkin saja ia tidak bisa kembali..
ataupun mungkin..
aku tidak sempat untuk kembali merasai..


terasa sangat pantas masa berlalu..
silih ganti hari menjadikan masa untuk aku bersamanya makin berkurang..
ya aku tidak mampu menahannya dari pergi..
juga tidak mampu memastikan aku bisa terus menemuinya pada masa akan datang..
cuma satu yang ku mampu lakukan..
mengharapkan belas kasih sayang Allah..
untuk kembali menemuinya satu hari nanti..


hanya itu pintaku ya Allah..


tidak pernah aku merasakan sebegini..
merindui saat masih memiliki.......................


nukilan,
faiezz zariyat


25 ogos 2011 bersamaan 24 ramadhan 1432H, 6:50ptg, BM

No comments:

Post a Comment